Isbjørnen – ein trua art

Oppgåver

  • 1.

    Kor stor er isbjørnbestanden i verda i dag? Kor stor trur forskarane at isbjørnbestanden er i år 2050?

  • 2.

    Beskriv kva som gjer at isbjørnen er spesielt tilpassa eit liv i Arktis.

  • 3.

    I kva land finn vi isbjørn?

  • 4.

    Kvifor lever isbjørn i nærleiken av sjøis?

  • 5.

    Kva går isbjørnavtalen som Noreg underteikna i 1973 ut på?

  • 6.

    Kva menneskelege aktivitetar er ein trussel for utbreiinga av isbjørnen?

  • 7.

    Kvifor er fettløyselege miljøgifter spesielt farlege for isbjørn samanlikna med andre artar?

  • 8.

    Kva effektar har fettløyselege miljøgifter på isbjørn?

  • 9.

    Beskriv korleis klimaendringar påverkar isbjørn.

  • 10.

    Nemn nokre faktorar som påverkar storleiken til isbjørnpopulasjonen.

  • 11.

    Kvifor er det viktig at vi forskar på isbjørn?

  • 12.

    Kan du gi nokre grunnar for at det er viktig å ta vare på isbjørn?

Læreplan

Naturfag, etter 10. trinn

Mangfold i naturen

  • Observere og gi døme på korleis menneskelege aktivitetar har påverka eit naturområde, identifisere ulike interessegruppers syn på påverknaden og foreslå tiltak som kan verne naturen for framtidige generasjonar.
  • Gjere greie for faktorar som verkar inn på storleiken til ei populasjon.
  • Gjere greie for korleis det internasjonale samfunnet arbeider med globale miljøutfordringar.
  • Gjere greie for nokre mogleg konsekvensar av auka drivhuseffekt, mellom anna i arktiske område, og kva tiltak som vert sette i verk internasjonalt for å redusere auken i drivhuseffekten.

Naturfag Vg1

Berekraftig utvikling

  • Gjere greie for faktorar som verkar inn på storleiken til ei populasjon.
    Gjere greie for korleis det internasjonale samfunnet arbeider med globale miljøutfordringar.

Stråling og radioaktivitet

  • Gjere greie for nokre mogleg konsekvensar av auka drivhuseffekt, mellom anna i arktiske område, og kva tiltak som vert sette i verk internasjonalt for å redusere auken i drivhuseffekten.

Samfunnsfag, etter 10. trinn

Geografi

  • Vurdere bruk og misbruk av ressursar, konsekvensar det kan få for miljøet og samfunnet, og konfliktar det kan skape lokalt og globalt.
  • Gje døme på internasjonalt samarbeid og beskriv Noreg som internasjonal aktør.
  • Gjere greie for faktorar som regulerer vekst og storleik av populasjonar og forvaltning av bestandar i eit berekraftig perspektiv.
  • Gjere greie for krinsløpet til karbonet og nitrogenet i eit økosystem, og korleis miljøgifter vert konsentrerte i næringskjeder.
  • Forklare korleis økosystem kan endre seg over tid, og knyte det til klimaendring og andre miljøproblem.

Etter Vg1/Vg2 i vidaregåande opplæring

Internasjonale forhold

  • Gje døme på internasjonalt samarbeid og beskriv Noreg som internasjonal aktør.

Biologi 2

Økologi

  • Gjere greie for faktorar som regulerer vekst og storleik av populasjonar og forvaltning av bestandar i eit berekraftig perspektiv.
  • Gjere greie for krinsløpet til karbonet og nitrogenet i eit økosystem, og korleis miljøgifter vert konsentrerte i næringskjeder.
  • Forklare korleis økosystem kan endre seg over tid, og knyte det til klimaendring og andre miljøproblem.