Filmen i ulike varianter: Tekstet BOKMÅL Tekstet NYNORSK SYNSTOLKET Løkker For å få noe til å skje mange ganger etter hverandre i et program, er det ofte lurt å bruke en løkke. Hva løkker er, og hvordan de brukes, skal vi se nærmere på i denne filmen. Dette kan du lese mer om i kapittel 1 og 12. NYNORSK Diskusjonsspørsmål: Hvordan tror du koden for kunstverket i slutten av filmen ville sett ut om vi ikke kunne bruke løkker? Forklar hva som er forskjellen på en “gjenta for alltid”-løkke og en “gjenta til”-løkke I filmen viser programlederen hvordan man kan lage geometrisk kunst ved hjelp av løkker. Studer koden. Hvorfor velger programlederen å gjenta “snu 60 grader”-blokken 6 ganger, og gjenta “snu 40 grader” 9 ganger, tror du? Matematikk - og naturfagsfilmer Lineær regresjon Spilletid: 0:4:13 Energiformer og -overganger Spilletid: 0:2:11 Regresjon Spilletid: 0:3:37 Drivhuseffekten og forbrenning Spilletid: 0:2:50 Statistikk og kildekritikk Spilletid: 0:4:34 Sannsynlighet og simuleringer Spilletid: 0:3:08 Mikrobit-filmer Logging Spilletid: 0:2:45 Radio Spilletid: 0:2:29 Utdata Spilletid: 0:1:27 Kretskort Spilletid: 0:2:14 Musikk Spilletid: 0:1:37 Servo Spilletid: 0:2:08 Inndata Spilletid: 0:2:43 Begrepsfilmer Feilsøking Spilletid: 0:3:47 Funksjoner Spilletid: 0:3:08 Hvis og vilkår Spilletid: 0:3:20 Lister og tabeller Spilletid: 0:2:05 Programmeringsspråk Spilletid: 0:3:25 Variabler Spilletid: 0:3:02 Løkker Spilletid: 0:3:03 Sekvenser Spilletid: 0:2:43